torsdag 28. februar 2008

Gleder i livet

Neste presentasjon er av Helene med bloggen Gleder i Livet :)

Jeg fikk dessverre ikke til å lagre bildene, men håper Helene sender meg noen nye så jeg kan legge dem til.

Hvorfor og når begynte du å blogge?

Jeg begynte å blogge ved en tilfeldighet. Skulle søke etter en interiørbutikk på nettet og havnet ved en tilfeldighet inn på Emmelines blog. Dette var rene ”himmelen ” for meg som elsker interiør. Var innom den ene bloggen etter den andre, så i september startet jeg med egen blog.

Hva er bakgrunnen for navnet på bloggen din?

Jeg valgte navnet Gleder i livet fordi det er det bloggen min handler om; det som gleder meg :0)

Beskriv din interiørstilen din.

Interiørstilen min er nok litt sammensatt av den franske landsstil og country. Liker det litt romantisk, så ren landstil kan nok bli for grov for meg.

Hvor henter du inspirasjon?

Min inspirasjon finner jeg jo på disse flotte bloggene, og så er jeg helt avhengig av interiørblader.

Kan du fortelle om dine favoritthobbyer/favorittsysler?

Min favoritthobby er fortiden å lage Tildadukker. Har egentlig alltid likt å lage ting og tang, så jeg har nok vært innom de fleste hobbyaktivitetene. Liker elles å male akvareller, lage kort, lese bøker , reise, shoppe, og favorrittaktiviteten over alle; pusse opp!

Hvordan er din drømmedag?

Som det B-mennesket jeg er blir det å sove lenge, en shoppingrunde med venninner som avsluttes med kaffebesøk og så hjem for å ha en stille og rolig kveld med en god bok eller en dramafilm.

Hvordan bor du?

Jeg bor på et lite idyllisk sted på Sørlandet i en enebolig som vi bygde på slutten av 80-tallet. Her bor jeg sammen med min mann og våre to sønner+ katten vår. Eldste datteren har flyttet hjemmefra og bor i Kristiansand.

Hva er dine favorittfarger?

Jeg er veldig glad i hvitt og jordfarger i interiøret. 90- tallets burgunder, grønn og oker er så apsulutt ikke noe for meg!!

Hva er din favorittårstid og hvorfor?

Det er uten tvil sommeren. Da liker jeg å værer ute i båten, sole meg, fange krabbe på fjellene, eller å sitte på verandaen med et glass vinn og spise ferske reker. Da er livet herlig :0)

Hvordan skaper du stemning i ditt hus?

Masse levende lys. Det er et must for meg.

Hva er din favorittinteriørting? (her skulle det vært masse bilder...)

Elsker franske fuglebur.

Speil må jeg ha rundt meg.

Lysekroner må jeg nok også ha


Og levende lys


KJEMPEVELKOMMEN TIL DEG HELENE!!!!!

Ingen kommentarer: